Tuesday, December 9, 2008

Chess

Tratative 8-} =)) Nu se putea sa ma distrez de unul singur
Click pe imagini pt a le mari


Sunday, December 7, 2008

din Pateric

Cuviosul Antonie cel Mare:
17.
Un monah a fost lăudat de fraţi către avva Antonie. Acesta din urmă, când a venit monahul la dânsul, l-a încercat, să vadă de rabdă necinstea. Şi, aflându-l că nu o rabdă, i-a zis: "Eşti asemenea unui oraş, care pe dinainte este împodobit, iar pe dinapoi este jefuit de tâlhari".
18.
Un frate i-a zis lui avva Antonie: "Roagă-te pentru mine!" Zis-a lui bătrânul: "Nici eu nu te miluiesc, şi nici Dumnezeu, dacă tu însuţi nu-ţi vei da silinţa şi nu vei cere lui Dumnezeu rugându-te".
19.
Au mers nişte bătrâni la avva Antonie, şi avva Iosif cu dânşii. Şi vrând bătrânul [Antonie] să-i încerce, a pus înaintea lor un cuvânt(verset) din Scriptură, şi, începând de la cei mai mici, îi întreba ce înseamnă acel cuvânt. Şi fiecare răspundea după puterea sa. Însă bătrânul zicea fiecăruia: "N-ai aflat încă." Mai pe urmă de toţi, a zis către avva Iosif: "Tu cum zici că este cuvântrul acesta?" Răspuns-a: "Nu ştiu." Atunci a zis avva Antonie: "Cu adevărat, avva Iosif a aflat calea căci a zis: Nu ştiu."
20.
S-au dus nişte fraţi de la Schetia la avva Antonie şi, intrând într-o corabie să meargă la el, au aflat pe un bătrân care şi el voia să meargă; iar fraţii nu-l cunoşteau. Şi şezând în corabie, grăiau cuvinte de-ale Părinţilor şi din Scripturi şi pentru lucrul mâinilor lor. Iar bătrânul tăcea. Ajunşi în port, au aflat că şi bătrânul merge la avva Antonie. Şi după ce au ajuns la avva, le-a zis lor [Antonie]: "Bună însoţire aţi avut în bătrânul acesta". A zis şi bătrânului: "Buni fraţi ai aflatat cu tine avvo". Răspuns-a bătrânul: "Buni sunt, cu adevărat, însă ograda lor n-are uşă şi cel ce voieşte intră în grajd şi dezleagă măgarul". Iar aceasta zicea pentru că cele ce le vin la gură, acelea le şi grăiesc.
21.
S-au dus nişte fraţi la avva Antonie şi i-au zis: "Spune-ne nouă cuvânt cum să ne mântuim?"
Zis-a lor bătrânul: "Aţi auzit scriptura? Îndeajuns vă este."
Iar ei au zis: "Voim să auzim şi de la tine, părinte."
Atunci le-a zis bătrânul: "Evanghelia zice: "de te loveşte cineva peste obrazul drept, întoarce-i şi pe celălalt."(Mt. 5, 39)"
Zis-au lui: "Nu putem face asta."
Zis-a lor bătrânul: "De nu puteţi întoarce şi pe celălalt, măcar pe aceea una să o suferiţi (răbdaţi)."
Zis-au lui: "Nici aceasta nu putem."
Zis-a bătrânul: "Dacă nici aceasta nu puteţi, nu daţi în locul celei primite".
Şi au zis ei: "Nici aceasta nu putem".
Atunci a zis bătrânul către ucenicul său: "Fă-le lor puţină fiertură, că sunt neputincioşi". Iar către ei a zis: "Dacă aceasta nu puteţi şi aceea nu vreţi, ce să vă fac vouă? De rugăciune este trebuinţă."

27.
A zis iarăşi: "Va veni vremea ca oamenii să înnebunească şi când vor vedea pe cineva că nu înnebuneşte se vor scula asupra lui, zicându-i că el este nebun, pentru că nu este asemenea lor".
28. Au venit nişte fraţi la avva Antonie şi au pus înaintea lui un cuvânt(pasaj) din Levitic. Deci a ieşit bătrânul în pustie şi a mers avva Ammona pe urma lui în ascuns, ştiindu-i obiceiurile. Şi, după ce mult s-a depărtat bătrânul, stând la rugăciune, a strigat cu glas mare: "Dumnezeule, trimite pe Moise ca să mă înveţe cuvântul acesta!" Şi a venit lui glas vorbind cu dânsul. Deci a zis avva Ammona: "Glasul care vorbea cu dânsul l-am auzit, dar puterea[sensul] cuvântului n-am inţeles-o".
37.
Zis-a avva Antonie: "Cel ce bate bucata de fier, întâi cercetează cu luare aminte gândul ce are să facă: seceră, sabie sau secure? Aşa şi noi, datori suntem să socotim care faptă bună să umblăm a dobândi, ca să nu ne ostenim în zadar".
39.
Zis-a iaraşi: "Ştiu monahi care, după multe osteneli, au căzut şi întru ieşire din minţi au venit, pentru că s-au nădăjduit în lucrul lor şi amăgindu-se nu au înţeles porunca celui ce a zis: "Întreabă pe tatăl tău şi îţi va da de ştire "(Deut., 32, 7)"

Avva Arsenie:
6.
Întrebând avva Arsenie oarecând pe un bătrân egiptean pentru gândurile sale, un altul, văzîndu-l, i-a zis: "Avvo Arsenie, cum atâta învăţătură latinească şi grecească având, întrebi pe acest ţăran pentru gândurile tale?" Iar el a zis către dânsul: "Învăţătura latinească o am eu cu adevărat, dar alfabetul acestui ţăran încă nu l-am învăţat".

Saturday, November 22, 2008

eu

de astazi fac fotosinteza. Ma doare in 14. Voi faceti ce vreti sau ce va place.

Sunday, November 9, 2008

discutii pe forum

Am modificat putin ceea ce am scris acolo pentru a fi mai explicit tinand cont de diferenta de context intre blog si forum:

"Biserica nu are nici o "gelozie" fata de francmasonerie prin insasi invatatura ei care aduce iubirea in sufletul celor care o primesc, dar cei care nu o accepta nu au cum sa inteleaga aceasta iubire si se vor ridica impotriva ei la fel cum Cain s-a ridicat impotriva lui Abel, la fel cum vechii evrei s-au ridicat impotriva lui Hristos (cei care faceau lucrurile legii impotriva celui care face lucrurile iubirii). Din iubirea fata
de Dumnezeu si intru iubirea Lui luptam, insa, impotriva smintirii omului si impotriva minciunii prin promovarea Adevarului care este unul singur, nu impartit 3 religii si 1000 de secte. Atunci cand omul promoveaza propria-i opinie despre Adevar nu promoveaza Adevarul ci o proiectie in planul mintii sale limitate, care nu poate sa fie completa. Francmasoneria si protestantii ne indeamna la opinie personala, dar in ce priveste Revelatia nu e loc pentru opinie personala, deoarece Adevarul S-a revelat pentru ca tot cel ce crede in El sa se mantuiasca si sa aiba viata vesnica. Revelatia, din iubirea fata de semeni o transmitem mai departe asa cum am primit-o pentru ca si ei sa aiba acces la Cale, Adevar si Viata(cea de veci). Hristos este unul singur nu cate unul pentru fiecare om(in cate contexte am pute repeta intrebarea Sfantului Apostol Pavel: Oare s-a impartit Hristos?), daca inlocuiesti ceva din ceea ce am primit prin Sfanta Traditie cu o opinie sau cu ceva infirmat de Sfanta Traditie, atunci te minti pe tine si acela in care crezi nu mai este Dumnezeul Adevarat. Daca invataturile gnostice ale francmasonilor ar fi fost validate de catre Traditia Apostolica, dupa conciliul de la Nicea(325) atunci le-am fi avut si noi in religia ortodoxa, dar Noul Testament a fost alcatuit din scrierile care nu au putut sa fie infirmate prin Sfanta Traditie, cele care nu au stat impotriva Revelatiei (altfel am fi avut o gramada de alte scrieri gnostice/apocrife). Omul devine activ in Biserica, nu e nevoie de francmasonerie in acest sens, iar francmasoneria nu este complementara credintei ortodoxe ci discrepanta insasi, prin simbolistica si ritualurile pagane. Nu intamplator am gasit ritualuri promovate in ceea ce se numeste The Hermetic Order Of The Golden Dawn imprumutate pe un forum de asazis satanism traditional(forum pe care am fost invitat de catre cineva de pe forumul francmasoneria.ro inainte ca acesta din urma sa fie inchis cel mai probabil din cauze de spam). Kabala nu are nici o legatura cu crestinismul. S-au gasit insa francmasoni care sa o ataseze francmasoneriei. Invataturile masonice sunt pline de ea si nu numai de ea. Reincarnarea - despre care unii francmasoni(daca nu toti) spun ca este incontestabila - este o alta idee cu caracter egocentric a sufletului care nu vrea sa se desparta de lumea trupului acesta sau de el insusi. Magia este impotriva mantuirii, la fel si astrologia, indiferent sub ce forma ar fi urmate de om. Indiferent ce ati face, invatatura va ramane vie in cei prin care e data mai departe, nemodificata, oricata sminteala si erezie ati produce voit sau nevoit. Ceea ce se intampla la Sfanta Liturghie, rugaciunile pe care parintele le spune in taina poate sa le citeasca oricine pentru a se documenta, nu sunt secrete care sa poata produce vreo speculatie(prin urmare, comparatia ta nu e buna), atata doar ca in timpul Sfintei Liturghii le spun preotii pentru ca ei au primit harul preotiei prin punerea mainilor. Sa inteleg ca are cineva vreun interes in a starni impotriva religiei ortodoxe pe cei care stiu prea putine despre aceasta religie? Conceptiile iudaice au intrat in cultura voastra cu mult dupa aparitia crestinismului si ar trebui sa va intrebati daca nu cumva voi sunteti cei manipulati in vreun fel, francmasonilor..."

Reactia cuiva: Analizeaza aceasta pagina...crezi ca toate acele jde cuvinte au fost scrise direct....nu...s-a dat copy/paste la greu....postul tau a fost scris de tine sau ai dat copy/paste???

Raspunsul: Ceea ce am scris eu am scris din ceea ce stiu. Daca ai fi inteles ce am scris, ai fi inteles de asemenea ca ceea ce stiu e ceea ce am primit si eu la randul meu din Sfanta Traditie, iar acolo unde vezi citate din Sfanta Scriptura am dat copy/paste ca sa fie precise. Acolo unde am scris despre alte culturi am scris din experienta acumulata in urma propriilor mele rataciri trecute, experienta raportata la dogma crestina ortodoxa. Noi nu reinventam religia in functie de ceea ce ne convine sau ceea ce ni se pare potrivit ci cautam s-o intelegem asa cum o primim. Nu o privim de sus in jos ca sa o disecam pentru ca Dumnezeu este deasupra omului, iar cel ce judeca invatatura se minte pe sine in primul rand si apoi pe cei de langa el. O privim de jos in sus ca sa ne raportam la ea si sa ne vedem nevrednicia noastra pentru a fi capabil sa intelegem invatatura prin smerenie. Un om care considera ca a inteles ceva pe deplin cade in autosuficienta si de acolo in ignoranta, lucru prin care isi blocheaza intelegerea. Nici un om nu e creator. Tot ceea ce este, este de la Dumnezeu, iar omul mai mult decat a ingriji ceea ce i-a fost dat in grija nu e capabil. Un artist, avand impresia ca a creat ceva de asemenea se minte pe sine. El a modelat doar ceva ce de fapt exista dinainte pentru a face o reprezentare a ceea ce de asemenea exista chiar si daca doar in mintea lui, iar in mintea lui nu a cladit totul din nimic ci de asemenea din imaginile, reprezentarile si situatiile experientelor sale precedente care au fost o inlantuire de cauza-efect, in care, de cateva ori si-a dat seama ca a avut de ales iar in rest a mers in voia vantului. Ceea ce asteapta Dumnezeu de la om nu e sa mearga in voia vantului ci sa aleaga actiunea in virtutea iubirii (cu cat mai mult poate din ceea ce cuprinde ceasta iubire: iertare(care atunci cand e adevarata se face din iubire, nu cu scopul iubirii), smerenie(fara de care iubirea devine iubire de sine, ceea ce nu mai e intru ale lui Dumnezeu ci ale necuratului) si propovaduirea Adevarului(pe care o vei face din iubirea fata de semenii tai, pentru ca te vei bucura pentru ei stiind ca vor porni pe calea Vietii si vor fi mantuiti)) .

some

of my all time favorite music videos

I didn't understand the lyrics at first. Icelandic is a hard language anyway, but I found the translation somewhere:

Now you awake
Everything seems different
I look around
But there's nothing at all

Out of shoes, I then find that
She is still in her pyjamas
Then found in a dream
I hang of (an) anticlimax

She is with the sun
And she is, here inside

But where are you...

Go on a journey
And roam the streets
Can't see the way out
And so use the stars
She sits for eternity
And then climbs out

Glowing sole, like she
So come out

I wake dream-ocean
My heart beat
Mixed up hair...

Madness with far-crazy
Witch is compulsory

And here you are...

I felt...

And here you are,
Glowing sole...

And here you are,
Glowing sole...

And here you are,
Glowing sole...

And here you are...


And there's also this one:

Thursday, October 30, 2008

Amintiri

Nu ştiu ce mi-a venit de o vreme. Mă cuprind amintirile sentimentelor trecute... uneori îmi vin uşor şi rar, dar alteori mă înghesuie de nu mai ştiu pe care să-mi opresc gândul... dar mă bucură. Toate verile copilăriei(dar şi vacanţele de iarnă si de primăvară) mi le-am petrecut la ţară...
Dimineaţa plecam cu bunicul la câmp... Pe la amiază ne întorceam, mâncam, dormeam o oră,două sau porneam TV-ul,poate mai citeam sau meşteream ceva ... şi apoi iar la câmp sau muncă prin gospodărie... De copil ce eram, oboseala nu era niciodată o problemă. De îndată ce terminam munca, uneori, nici nu mai mergeam acasă împreună cu bunicul, mergeam să joc fotbal cu ceilalţi copii din sat. Nu purtam noi ceasuri de mână. Când se întorceau ciurdarii cu vacile de la păşune porneam şi noi spre casele noastre. Terenul de fotbal era în curtea şcolii din sat, iar vacile treceau prin faţa şcolii şi le vedeam din curte. Seara, după cină şi obişnuita cană cu lapte stăteam în pat şi, împreună cu bunicii şi sora mea, Corina, urmăream TVR 1.
Întâmplător, astăzi mi-a venit în gând numele de Gabriel Cotabiţă(n-am dat cu el mâna niciodată, dar din cauza lui am scris toate cele de mai sus)... şi m-am gândit apoi să-l caut pe youtube, că... cine ştie, poate îmi mai amintesc ceva. Mi-am şi adus aminte de Cerbul de aur... programul pe care îl aşteptam cu sufletul la gură în fiecare seară pe la sfârşitul vacanţelor de vară... Nume nu mai înşir aici, dar cred că filmarea următoare are să îi bucure pe unii