O replică șoptită la articolul care urmează:
http://www.wall-street.ro/editorial/728/CFR-ul-plimbat-intre-socialisti-case-in-Primaverii-pentru-oamenii-care-conduc-fudulia-tarii
Știe cineva după a cui muzică joacă acest Claudiu Vrinceanu? Pare că ar fi crescut în birourile bursei, iar lumea de afară ar fi privit-o numai prin gaura cheii și statistici.
Șoselele pe care se rostogolesc roțile dânsului sunt private sau ale statului? Spațiul aerian este privat sau al statului? Apele teritoriale și râurile sunt private sau ale statului? Prima întrebare ar trebui sa raspundă sofismului sugerat probabil întenționat în următoarea frază:
"Imi e greu de inteles de ce, spre exemplu, transportul rutier ar trebui sa fie privat, iar cel feroviar nu. "
Citeste mai mult: http://www.wall-street.ro/editorial/728/CFR-ul-plimbat-intre-socialisti-case-in-Primaverii-pentru-oamenii-care-conduc-fudulia-tarii#ixzz2bDo8JlU6 Follow us: @WallStreetRo on Twitter | WallStreetRo on Facebook"
Spuneam cândva că din păcate politica țărilor aflate în curs de dezvoltare se face la bursă. ”Din păcate” pentru că ar trebui ca așa numitele corporații să se supună politicii statului în care își desfășoară activitatea, iar statul sa funcționeze în beneficiul poporului ("Popor" - un termen respingător de arhaic pentru un economist învățat cu ”resurse umane”, ”opinie publică” și ”mase”, nu-i așa?) În aceste state corporațiile cumpără politicieni fomiști și jurnaliști crescuți câinește(cu coji, pentru cine n-a înțeles). Cum sistemul este șchiop, înfometat și mitarnic nu se poate mișca. Tot ce poate este să stea și să pută (de la cap, după cum se spune). Cine vrea să vadă exemple ale idealurilor sociale corporatiste să arunce o privire in Africa. Poate că mai exista puțină demnitate în rândurile politicienilor noștrii dacă n-am ajuns încă la nivelul acela; dar nimic nu garantează posibilitatea acelei demnități cât timp spre acel nivel ne îndreptăm cu exemple precum Chevron și Roșia Montana.
O idee poate fi bună sau rea ca urmare a rezultatelor ei. Poate să aibă aspecte capitaliste sau socialiste, dar în final ceea ce conteaza cu adevărat este să fie bună. Dacă sistemul se împiedică în etichete, sistemul este prost. Dacă gândirea se împiedică în etichete, gândirea este proastă.
Mort sau nu, CFR are un potențial imens și ar fi o risipă să ajungă pe mâinile oamenilor fără țară pe de o parte, iar pe de altă parte, cred că nici poziția geopolitică a țării nu ne permite un astfel de compromis.
Stă bine în grija statului. Chiar dacă deocamdata stă doar.
No comments:
Post a Comment